2024-07-02 11:01 pm

چرا آلتکوین های لایه یک این هفته رشد خوبی داشتند؟

چرا آلتکوین های لایه یک این هفته رشد خوبی داشتند؟

چرا آلتکوین های لایه یک این هفته رشد خوبی داشتند؟

چرا آلتکوین های لایه یک این هفته رشد خوبی داشتند؟

میل به ارز دیجیتال شماره ‌یک(بیت کوین) در این هفته کمی کاهش یافت، یک پدیده‌ای که به موجب آن بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر بهره‌مند شدند و توجه به آنها زیاد شد. این قبلاً رخ داده است تا جایی که به اندازه‌ی کافی شناخته شده و با نام مختصری به آن اشاره می‌شود (چرخش سرمایه).
وقتی چرخش سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد، معمولاً ارزهایی که سازگاری بیشتری با بلاکچین‌های لایه یک سنتی دارند، به سرعت بهره‌مند می‌شوند. در این هفته، ما شاهد این موضوع بودیم که منجر به افزایش قیمت کاردانو (ADA)، آوالانچ (AVAX) و آلگوراند (ALGO) شد. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط S&P Global Market Intelligence، ارزهای مذکور به ترتیب 15٪، 33٪ و 11٪ افزایش یافتند. چرخش سرمایه به سمت لایه‌های یک سرآمد می‌گردد.

لایه یک چیست؟

برای کسانی که با این مفهوم آشنا نیستند، “لایه یک” به بلاکچین اصلی در یک شبکه اشاره دارد. این سیستم است که تراکنش‌ها را ثبت می‌کند و آن‌ها را در چیزی شبیه به یک دفترچه ی دیجیتال عمومی ذخیره می‌کند. معروف‌ترین مثال از این، حتی که اولین زنجیره لایه یک بود، بیت‌کوین است.

از آنجایی که لایه یک ها پایه نسبتاً محکمی برای ارزهای دیجیتال هستند، اغلب آن‌هایی که دارای موارد استفاده جذاب‌تری هستند، از چرخش سرمایه بهره‌مند می‌شوند. مانند دوره‌های گذشته، این بار نیز به رابطه با کاهش بیت‌کوین دارد؛ پس از رالی(رشد) اخیر و پایدار، سرمایه‌گذاران دچار فروش آن شده‌اند. این امر به دلایل مختلفی رخ می‌دهد، از جمله (همانطور که همیشه است) برداشت سود توسط فرصت‌طلبان که دنبال زمان مناسب بودند. همچنین این اتفاق به دلیل که کاردانو، آوالانچ و آلگوراند بلاکچین‌های قابل برنامه‌ریزی هستند که امکان قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کنند. این امر محدوده‌ی بسیاری از انواع برنامه‌ها و تراکنش‌ها را فراهم می‌کند و به طور گسترده به عنوان یک فناوری مالی آینده مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین این معجزه نیست که سرمایه‌گذاران به این ارزها سرازیر می‌شوند هنگامی که بیت‌کوین کاهش می‌یابد.

اگرچه ارز دیجیتال برتر در حال(Bitcoin) حاضر در صدر فهرست‌های بسیاری از افراد نیست، با این حال بازار همچنان گرم برای سکه‌ها و توکن‌های دیجیتال است.
بادهای اقتصادی موافق همراه هستند، به ویژه با تصمیم فدرال رزرو این هفته برای حفظ نرخ بهره‌ی کلیدی خود. اظهارات مقامات فدرال که هدف این نظارت‌کننده از آغاز کاهش نرخ‌ها در سال آینده است، به شدت برای طرفداران ارزهای دیجیتال هدایت بخش بودند که باعو ثبات بیشتر شد. هر کسی که اشتهای سرمایه‌گذاری نسبتاً خطرناک دارد، از نرخ‌های پایین استقبال می‌کند، زیرا این نرخ‌ها سرمایه را از دارایی‌های محافظه‌کارانه به سمت دارایی‌های پراختلاط منتقل می‌کنند.
اگرچه ممکن است تا پایان امسال ETF‌های نقدی ارزهای دیجیتال در بورس عرضه نشوند، اما به وضوح انگیزه برای اولین تأیید این دارایی‌ها در آینده نزدیک دارد. ETF‌های نقدی به مدیران صندوق‌ها اجازه می‌دهند تا به طور مستقیم سکه‌ها و توکن‌ها را خریداری کنند و احتمالاً به شدت و به طور فوری به بسیاری از ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند.
بنابراین همانطور که به انتهای سال 2023 نزدیک می‌شویم، محیط همچنان بسیار موافق برای قبول شدن ETF ها است، به‌ویژه اینکه برخی از بزرگ‌ترین ارزها با موارد استفاده بی شمار وجود دارند.

با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.

چرا آلتکوین های لایه یک این هفته رشد خوبی داشتند؟

5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet