2024-07-02 10:21 pm

هالوینگ و ETF، دو عامل افزایش قیمت بیت کوین

هالوینگ و ETF، دو عامل افزایش قیمت بیت کوین

هالوینگ و ETF، دو عامل افزایش قیمت بیت کوین

چندین رویداد کلان از جمله هالوینگ و ETF در حال افزایش علاقه به بیت کوین، قیمت آن و اثرات متقابل آن بر بازارهای گسترده تر هستند. در حال حاضر، نشانه‌هایی وجود دارد که بازار بیت کوین ممکن است در حال بهبود باشد.در ماه اکتبر 2023، بیت کوین برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته از 42000 دلار فراتر رفت. این افزایش قیمت به دلیل عوامل مختلفی از جمله احتمال تأیید ETF بیت کوین در ایالات متحده، کاهش پاداش استخراج بیت کوین و اقدامات تنظیمی مثبت در سراسر جهان بوده است. در کنفرانس Next Block Expo در برلین، سرمایه‌گذاران و کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد تأثیر این عوامل بر بازار بیت کوین بحث کردند.

بیت کوین هالوینگ

یکی از عواملی که می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد، هالوینگ است. هالوینگ یک رویداد چهار ساله است که طی آن پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. آخرین هالوینگ در ماه مه 2020 اتفاق افتاد و پاداش استخراج بیت کوین از 12.5 BTC به 6.25 BTC کاهش یافت. میکو ماتسومورا، مدیر عامل gumi Cryptos Capital، در کنفرانس Next Block Expo در برلین، هالوینگ بیت کوین را به یک رام باستانی(وسیله چوبی بزرگ بود که برای شکستن دیوارهای قلعه‌ها استفاده می‌شد) تشبیه کرد. او توضیح داد که هالوینگ هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و پاداش استخراج بیت کوین را به نصف کاهش می‌دهد. این کاهش عرضه بیت کوین باعث می‌شود که بیت کوین یک دارایی ارزشمندتر و محدودتر شود. ماتسومورا معتقد است که این کاهش عرضه مانند یک ضربه به قلعه است. این ضربه باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران احساس کنند که بیت کوین یک دارایی ارزشمند و کمیابی است و بنابراین تمایل بیشتری برای خرید آن خواهند داشت. با این حال، ماتسومورا همچنین اشاره کرد که مدل stock-to-flow بیت کوین نشان می‌دهد که کاهش واقعی عرضه بیت کوین با هر هالوینگ کاهش می‌یابد. این بدان معناست که اثر اقتصادی ریاضی هالوینگ نیز کاهش می‌یابد.

بیت کوین، معیار طلای دیجیتال

همچنین در کنفرانس Next Block Expo در برلین، رابی یانگ، مدیرعامل Animoca Brands، دیدگاهی جالب در مورد تأثیر بیت کوین ارائه داد. او گفت که علیرغم اینکه Animoca Brands فقط دو پروژه مستقیماً در اکوسیستم بیت کوین از حدود 500 سرمایه گذاری خود کار می کند، بیت کوین همچنان “بسیار مهم” در آنچه این شرکت انجام می دهد، باقی می ماند.

یانگ توضیح داد که این اثر مشابه هر کسب و کاری است که نرخ بهره، ارقام اشتغال و سایر سیگنال های بزرگ اقتصادی در آن تأثیر می گذارد، حتی اگر مستقیماً بر شما تأثیر نگذارد. در مورد ارزهای دیجیتال، بیت کوین به عنوان معیار طلای دیجیتال شناخته می شود و عملکرد آن تأثیر زیادی بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد.

با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.
5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet