2024-07-01 1:17 am

نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF

نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF

نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF

از زمان فروپاشی FTX، ما به دقت نقدینگی های کریپتو را تحت نظر گرفته ایم. حقیقت این است که هم حجم معاملات و هم عمق دفتر سفارشات در صرافی ها برای همه دارایی‌ها در همه صرافی‌ها کاهش یافته است. حتی با افزایش قیمت ها و رشد اخیر بازار نتوانستیم عمق یا حجم را به سطح‌های قبل از فروپاشی FTX بازگردانیم.
اما، با تأیید ممکن ETF از ژانویه، امید بهبود نقدینگی به زودی وجود دارد (با وجود برخی از ریسک‌های اثر منفی).

دو روش برای این اتفاق وجود دارد:

+ انتقال نقدینگی از طریق معامله
+ انتقال نقدینگی از طریق کنترل کنندگان بازار (MMs)

در رابطه با اینکه “ETFها نقدینگی را افزایش می‌دهند”، دلایل محکمی وجود دارد که ETF تعداد معامله‌گران کریپتو را گسترش می‌دهد، باعث افزایش حجم و بازارهای کارآمدتر می‌شود. همچنین کنترل کنندگان بازار از ETF به عنوان یک سرمایه واقعی بهره‌مند خواهند شد و ممکن است فعالیت‌های خود را گسترش دهند.
و از طرفی اینکه ETFها نقدینگی را آسیب می‌زنند، نگرانی واقعی وجود دارد که خروجات قابل توجه ETF ممکن است فشار فروش را بر بازارهای زیرین قرار دهد. در جانب کنترل کنندگان بازار، ممکن است هزینه‌های پخش و کارمزد بالاتری به علت افزایش تعداد معامله‌گران فعال درخواست شود.
بیایید وضعیت نقدینگی بیت‌کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

فروپاشی FTX باعث افت وحشتناکی در عمق بازار بیت‌کوین شد. نه تنها فروپاشی FTX باعث کاهش واقعی نقدینگی شده بلکه کنترل کنندگان بازار هم مشمول این زیان‌های سنگین قرار گرفتند.
افزایش قیمت ها و رشد اخیر بازار تأثیر محدودی بر نقدینگی داشته است و افزایش کمتر مشاهده شده بیشتر به اثرات افزایش قیمتی برمی‌گردد.

چرا عمق بازار در زمینه یک ETF مهم است؟

صادرکنندگان ETF نیاز به خرید و فروش دارند. هنوز مشخص نیست که دقیقاً این کار را کجا انجام می‌دهند — در یک صرافی نقدی، خارج از بورس، از ماینر ها — اما احتمالاً در یک زمانی، جریان‌های افزایش یافته‌ای در صرافی‌های مرکزی نقدی وجود خواهد داشت، به ویژه اینکه بسیاری از ETFها در یکباره و به صورت ناگهانی تأیید می‌شوند.
نقدینگی از دیدگاه یک بازاریاب نیز اهمیت دارد. بازارهای نارس تلاش بازاریابان را با ایجاد جابه‌جایی‌های قیمتی متداول‌تر، پیچیده‌تر می‌کنند، بنابراین نقدینگی برای کارآیی بازار اهمیت دارد.

صرافی‌های کریپتو در دسترس ایالات متحده به ویژه می‌توانند نقش مهمی را در ETFهای نقدینگی داشته باشند و امروزه حدود 45٪ از عمق بازار جهانی BTC را تشکیل می‌دهند.

در طول سال 2023، Kraken به طور میانگین سفارش های عمیق‌تر BTC را با 32.9 میلیون دلار در پیشنهادات و پرس و جوها داشت، و Coinbase در جایگاه دوم با 24.3 میلیون دلار قرار داشت. عمق بازار روزانه متوسط Binance ولی مشخص نشده بود.
اگر پس از تأیید ETF ها اگر سرمایه‌گذاران فعال وارد بازار بیت‌کوین شوند این مسئله می‌تواند هزینه‌های معاملات و کارمزد ها را تحت تأثیر قرار دهد. احتمالاً به دلیل نوسانات بازار در قیمت های کمتر در طول سال گذشته، هزینه‌های معامله و کارمزد برای معامله‌گران خیلی کمتر و رضایتمند بود .
به طور خلاصه، عمق بازار بیت‌کوین بیشتر از اینکه تغییری در نقدینگی ایجاد کند، برای بیشتر سال ها ثابت مانده است (بدون تغییر در نقدینگی) در حالی که کارمزدها بیشتر به دلیل برآوردهای کمتر (هزینه های پایین برای معامله‌گران) محدود شده‌اند، اما تأیید ETF ممکن است این وضعیت را تغییر دهد.

با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.

نقدینیگی های بیت کوین و تاثیر ETF

5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet