2024-07-07 5:29 pm

شکایت یک میلیارد دلاری از رونالدو به دلیل تبلیغ با‌یننس

شکایت یک میلیارد دلاری از رونالدو به دلیل تبلیغ با‌یننس

شکایت یک میلیارد دلاری از رونالدو به دلیل تبلیغ با‌یننس

به تازگی دادخواستی علیه رونالدو به دلیل «ترویج، کمک، و/یا مشارکت فعالانه در عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده» در هماهنگی با بایننس تنظیم شده است.

دادخواستی که در تاریخ 28 نوامبر 2023 در دادگاه ناحیه جنوبی فلوریدا در میامی ثبت شده است، ادعا می‌کند که رونالدو «ترویج، کمک، و/یا مشارکت فعالانه در عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده در هماهنگی با بایننس داشته است.»

ستاره بزرگ فوتبال، کریستیانو رونالدو با شکایت دسته‌جمعی 1 میلیارد دلاری به دلیل رابطه تجاری خود با صرافی ارز دیجیتال بایننس مواجه است.

شکایت یک میلیارد دلاری از رونالدو به دلیل تبلیغ با‌یننس

بر اساس این شکایت نامه، گروهی از خریداران آمریکایی که اوراق بهادار ثبت‌نشده بایننس را خریداری کرده‌اند، از بایننس به دلیل کلاهبرداری شکایت کرده‌اند. شاکی اصلی این پرونده، مایکل سایزمور از اهالی کالیفرنیا است که ادعا می‌کند پس از اینکه با تبلیغات گمراه‌کننده بایننس در مورد پلتفرم‌های آن فریب خورد، اوراق بهادار ثبت‌نشده را از این صرافی ارز دیجیتال خریداری کرده است. بر اساس این دادخواست، شاکیان مدعی شده اند که تبلیغات رونالدو، میلیون‌ها دنبال‌کننده، هوادار و حامی او را به سرمایه‌گذاری در این پلتفرم تشویق کرده است. بایننس با شکایت جدیدی مواجه شده است که می‌تواند به پرونده‌های حقوقی متعدد این شرکت اضافه شود. این شکایت جدید، به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار فدرال، مطرح شده است. بایننس در ماه ژوئن نیز به دلیل نقض تحریم‌ها و قوانین انتقال پول، مورد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار گرفته بود و هفته گذشته در یک پرونده جداگانه، موافقت کرد که ۴.۳ میلیارد دلار برای حل و فصل این پرونده، بپردازد. رونالدو در سال ۲۰۲۲ با بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، همکاری کرد تا مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را ایجاد کند. این مجموعه، که «CR7» نام دارد، شامل هفت مجسمه متحرک از لحظات مهم دوران حرفه‌ای رونالدو است. او متهم است که با تشویق میلیون‌ها دنبال‌کننده، هوادار و حامی خود به سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس، به جذب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت‌نشده کمک کرده و باعث ضرر و زیان سرمایه‌گذاران شده است. در این شکایت آمده است که «تبلیغات آقای رونالدو در وب‌سایت‌های عمومی، حساب‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی قابل دسترس برای شاکیان در سراسر کشور، از جمله فلوریدا، منتشر شده است». همچنین در این شکایت آمده است که « آقای رونالدو در ازای این تبلیغات، مبلغ قابل توجهی از بایننس دریافت کرده است، که احتمالاً شامل دارایی‌های دیجیتال نیز بوده است.» شاکیان در این شکایت، به هشدارهای قبلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اشاره می‌کنند که توکن‌های مجازی ممکن است اوراق بهادار باشند. همچنین، آنها ادعا می‌کنند که سلبریتی‌ها، زمانی که برای تبلیغ اوراق بهادار پول می‌گیرند، باید این موضوع را به اطلاع عموم برسانند.
با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.
5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet