2024-07-02 10:31 pm

رونمایی از هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک

هوش مصنوعی گروک GROK

start – up  هوش مصنوعی ایکس ای آی  (xAI) که به ایلان ماسک تعلق دارد، هوش مصنوعی (chat-bot) جدیدی به نام (Grok) را راه‌اندازی کرده که  ظاهراً توانایی این را دارد  از نسخه‌های اولیه ربات ChatGPT  (OpenAI) بهتر عمل کند.

ایلان ماسک و تیم XAI در تاریخ 5 نوامبر توییتی در شبکه اجتماعی X منتشر کرد و در مورد  اعلام خبر راه‌اندازی این ربات، توضیحاتی دادند که هدف اصلی از ساخت GROK، تولید ابزارها و تجهیزات هوش مصنوعی مجهز برای کمک به بشریت، از طریق توانمندسازی آنها در بخش تحقیق و نوآوری است.

به گفته این تیم، یک مزیت خاص، منحصربه‌فرد و اساسی که گروک از آن برخوردار است این است که از طریق پلتفرم توییتر سابق یا همان ایکس X فعلی، به صورت فوری و لحظه ای به اخبار و اطلاعات جهان دسترسی خواهد داشت.

تصویر مرتبط با رونمایی از هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک - grok ai

این تیم در ادامه توضیح داد که این هوش مصنوعی کمی شوخ طبع است و به سوالات با کمی چاشنی طنز پاسخ می دهد و توصیه شده کسانی که از شوخی دوری میکنند با این هوش مصنوعی GROK کار نکنند

عملکرد هوش مصنوعی گروک

بر اساس آمار و اطلاعات داده‌های به اشتراک‌ گذاشته‌ شده توسط XAI، موتور نیرودهنده هوش مصنوعی گروک، یعنی GROK-1، در بسیاری از آزمون ها و تستهای آکادمیک در بخش های  کد نویسی و ریاضی مورد امتحان قرار گرفت و در تمام تست‌های انجام شده توسط تیم بهتر از ChatGPT3.5 عمل کرد. اما با این حال، ربات گروک در هیچ یک از آزمایش‌ها و تست ها  از آخرین نسخه ربات شرکت OPEN AI  یعنی GPT-4، بهتر عمل نکرده.

بر طبق اطلاعات حاصله، ربات گروک برای مشترکان سرویس پولی (پریمیوم پلاس X) با پرداخت ۱۶ دلار در ماه قابل‌دسترسی خواهد بود. ولی در حال حاضر،  ربات گروک تنها در دسترس تعداد کمی از کاربران در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. تیم XAI در این حال گفته که ربات GROK فعلا یک نسخه اولیه است و باید روی آن کارهای زیادی جهت بهبود عملکرد انجام شود.

 

از این قسمت می‌توانید  قیمت  لحظه ای ارزهای دیجیتال، توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده  مشاهده کنید.

5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet