2024-07-01 1:19 am

تاثیر ETF Bitcoin بر قیمت بیت کوین و پیامد آن برای صرافی ها

تاثیر ETF Bitcoin بر قیمت بیت کوین و پیامد آن برای صرافی ها

تاثیر ETF Bitcoin بر قیمت بیت کوین و پیامد آن برای صرافی ها

به گفته تحلیلگران ETF، ممکن است ETF (صندوق تبادلاتی) Spot Bitcoin برای صرافی‌های رمزارز، مثل کوین‌بیس، منجر به پیامدهای ناخواسته و خطرناک ایجاد شود.

در حالی که جامعه رمزارز با شوق منتظر تأیید یک صندوق تبادلاتی (ETF) بیت‌کوین در بازار آمریکا است، برخی تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که این ممکن است عواقب ناخواسته‌ای برای صرافی‌های رمزارز به همراه داشته باشد که جبران ناپذیرند. چندین مشاهده‌گر صنعت پیش‌بینی کرده‌اند که یک ETF Spot BTC ممکن است در اوایل سال 2024 تایید و شروع به معامله کند، در حالی که در یک رویدادی که به همراه کاهش پاداش بلوک‌های بیت‌کوین (Bitcoin halving) در آوریل، انتظار می‌رود به وقوع بپیوندد. آدام بک، مدیر عامل بلوکاستر، می‌گوید این ممکن است بیت‌کوین را به سمت 100,000 دلار بکشاند.

طرفداران بیت‌کوین مانند سامسون ماو، مدیر عامل Jan3، گفته‌اند که تأیید یک ETF Spot Bitcoin در آمریکا ممکن است حتی بیت‌کوین را به ارتفاع 1 میلیون دلار در “روزها یا هفته‌هایی” پس از آن برساند. اما پیش‌بینی برای صرافی‌های مرکزی رمزارز، مانند نیت گراسی و تحلیلگر ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، به این اندازه خوشایند نیست. به گفته نیت گراسی، خریداران و فروشندگان ریتیل ETF Bitcoin از اجرای معاملات نهادینه و کمیسیون‌های آن بهره‌مند خواهند شد. از سوی دیگر، کاربران ریتیل صرافی‌های رمزارز از “اجرای معاملات ریتیل و کمیسیون‌ها” بهره خواهند گرفت، گراسی به این نکته تأکید کرده است که این باید در صرافی ها بهبود یابد تا بتوانند با ETF Spot Bitcoin رقابت کند. تحلیلگر ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، تأکید کرده است که ETF Spot Bitcoin هزینه 0.01٪ برای معامله خواهد داشت که میانگین کارمزد معاملات ETF است. به طور مقابل، هزینه‌های معاملات در صرافی‌های مانند کوین‌بیس به 0.6٪ می‌رسد که به نوع رمزارز، اندازه معامله و جفت‌های معاملاتی بستگی دارد و این برای صرافی ها ممکن است مشکل زا باشد.

بالچوناس معتقد است که یک ETF Spot Bitcoin پس از تأیید، رقابت بیشتری در قیمت‌ها در صنعت رمزارز ایجاد خواهد کرد و باعث بازگشت پول به سرمایه‌گذاران از صرافی‌هایی می‌شود که مقدار زیادی پول برای تبلیغ خدمات خود در رویدادهایی مانند سوپربول (bullrun) صرف می‌کنند. او در یک مصاحبه با خبرنگار صنعتی لارا شین در سپتامبر ۲۰۲۳ گفته است: “اگر آن‌ها ETFها را راه‌اندازی کنند، آخرین ‘سوپربول رمزارز’ خواهد بود، زیرا ETFهای صنعتی بسیار نازک و سخت است و برخی از این صرافی‌های رمزارز به نوعی فروش افکار عمومی را انجام داده و از کارمزد بسیار بالایشان سود بسیاری کسب کرده‌اند.”

تاریخچه‌ای که در نظر دارد این است که کوین‌بیس بیشترین درآمد خود را از کارمزد معاملات کسب کرده است.

در سال ۲۰۲۲، کوین‌بیس ۲.۴ میلیارد دلار از کارمزد معاملات مربوط به سرمایه‌گذاران نهادی و خرده فروشان به دست آورد که ۷۷٪ از کل درآمد خالص ۳.۱ میلیارد دلاری خود را تشکیل می‌دهد.

این شرکت در حال تلاش برای کاهش وابستگی به کارمزدها بوده و به فعالیت‌های متنوع سازی منابع درآمدی به سمت سایر خدمات درآمدزا مانند اشتراک‌ها می‌پردازد.

با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.

تاثیر ETF Bitcoin بر قیمت بیت کوین و پیامد آن برای صرافی ها

5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet