2024-07-05 12:51 am

بیت کوین آماده جهش به 40 هزار دلار

داده‌ها نشان می‌دهد که طی هفته گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها برداشت شده است.

برداشت 1 میلیارد دلاری بیت کوین از صرافی ها، نشان دهنده این است که سرمایه گذاران در حال خرید بیت کوین هستند. این امر می تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

بیت کوین آماده جهش به 40 هزار دلار

گلسنود (Glassnode) یک شرکت تحلیل داده بلاکچین است که در سال 2018 در آلمان تأسیس شد. این شرکت داده‌های آنچین (on-chain) را از بلاکچین‌های مختلف استخراج، پردازش و دسته‌بندی می‌کند. داده های اخیر این شرکت نشان می دهد که  از 17 نوامبر، بیش از 37000 بیت کوین به ارزش 1.4 میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شده است. این جریان نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به نگهداری مستقیم بیت کوین‌های خود است.

  سرمایه‌گذاران بیت کوین، با برداشت بیت کوین از صرافی‌ها، نشان دادند که به آینده این ارز دیجیتال خوشبین           هستند. این امر، احتمال رشد قیمت بیت کوین تا 40 هزار دلار و بالاتر تا پایان سال را تقویت می‌کند.

خروج بیت کوین از صرافی‌ها، نشانه‌ای از تمایل سرمایه‌گذاران به نگهداری طولانی‌مدت این ارز است. البته، بخشی از آن ممکن است ناشی از اعتراف به گناه صرافی بایننس باشد.

در 21 نوامبر 2023 بایننس و موسس آن، چانگ پنگ ژائو، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان به اتهام نقض قوانین مبارزه با پولشویی در ایالات متحده اعتراف کردند. این اعتراف، بایننس را به پرداخت 4.3  میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که این اعتراف، ممکن است باعث نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد امنیت سرمایه‌گذاری‌های خود در بایننس شود. این نگرانی‌ها می‌تواند منجر به خروج برخی از سرمایه‌گذاران از بایننس و انتقال بیت کوین‌های خود به صرافی‌های دیگر شود.

البته، این تنها یک احتمال است و ممکن است دلایل دیگری نیز برای خروج بیت کوین از صرافی‌ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل کاهش قیمت بیت کوین، تصمیم به نگهداری مستقیم بیت کوین‌های خود در کیف پول‌های شخصی خود گرفته باشند.

تمایل سرمایه‌گذاران به نگهداری بیت‌کوین، نشان‌دهنده تقاضای قوی برای این ارز و کاهش تمایل آنها به فروش آن است. این امر می‌تواند ناشی از انتظارات مثبت سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بر پایه بیت‌کوین در ایالات متحده باشد.

در گذشته، زمانی که ارز از صرافی‌ها خارج می‌شد، قیمت ارز در آن زمان پایین‌ترین قیمت خود را تجربه می‌کرد. این امر، انتظارات سرمایه‌گذاران برای افزایش قیمت ارز در میان‌مدت را تقویت می‌کند.

بیت کوین آماده جهش به 40 هزار دلار

معمولاً، خروج بیت کوین از صرافی‌های متمرکز با قیمت‌ها به‌طور معکوس

همخوانی دارد.

قیمت بیت کوین در اوایل روز جمعه اول دسامبر 2023از مرز ۳۸۸۰۰ دلار گذشت و منجر به افزایش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال شد. برخی از توکن‌های اصلی نیز در ۲۴ ساعت گذشته تا ۵ درصد افزایش یافتند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال، پس از افت شدید در ماه‌های گذشته، در اوایل ماه نوامبر به ۱٫۵ تریلیون دلار رسید که این رقم، بالاترین سطح از ماه مه ۲۰۲۲ است. به این ترتیب، ارزش بازار از ابتدای ماه اکتبر2023، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. برخی از کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در ماه‌های آینده، سرمایه‌گذاران را به بازارهای مالی جذب خواهد کرد. این امر می‌تواند منجر به افزایش نوسان در بازارهای پرریسک مانند ارزهای دیجیتال شود. فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان افزایش نرخ بهره را متوقف کردند. آنتونی روسائو، رئیس کارگزاری TradeStation در این خصوص گفت:«این اقدام نشان می‌دهد که ما ممکن است به اوج چرخه سخت‌گیری رسیده باشیم.» او افزود:«برای اینکه دارایی‌های پرریسک، مانند ارزهای دیجیتال ارزش خود را حفظ کنند، باید نرخ‌های بهره کاهش یابد و سیاست انقباضی کمی پایان یابد.» روسائو خاطرنشان کرد: «احتمال دارد بازارهای مالی در سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش نقدینگی باشند. بیت کوین یک شاخص کلی از نقدینگی در بازارهای مالی است و برای اینکه بازارها شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها باشند، باید انتظار افزایش نقدینگی را نیز داشته باشند.» روز سه شنبه گذشته با اظهارات کریستوفر والر، فرماندار فدرال رزرو، مبنی بر اینکه داده های اخیر کاهش سرعت اقتصاد و ادامه کاهش تورم را نشان می دهد، نوسانات قیمت بیت کوین افزایش یافت. والر اظهار داشت که سیاست های فعلی در “محل مناسب” قرار دارند. والر همچنین گفت که اگر تورم همچنان در حال کاهش باشد، فدرال رزرو احتمالاً در عرض چند ماه نرخ بهره را کاهش خواهد داد. تصمیمات مربوط به نرخ بهره معمولاً بر بازارها تأثیر می گذارد. نرخ های بهره بالاتر به طور معمول به این معنی است که دارایی های ریسک پذیر مانند سهام و ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت مواجه می شوند، زیرا سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری در اوراق قرضه، سود بالاتری با ریسک کمتری کسب کنند.
با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.
5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet