2024-07-02 10:53 pm

آسترازنکا، امید جدیدی برای درمان سرطان با هوش مصنوعی

آسترازنکا، امید جدیدی برای درمان سرطان با هوش مصنوعی

آسترازنکا، امید جدیدی برای درمان سرطان با هوش مصنوعی

شرکت داروسازی آسترازنکا، که یکی از واکسن‌های کووید-۱۹ را توسعه داده است، با شرکت زیست‌شناسی هوش مصنوعی (AI) Absci مستقر در ایالات متحده، برای طراحی آنتی‌بادی برای سرطان همکاری خواهد کرد. این همکاری، بر ایجاد مدل هوش مصنوعی بدون شات متمرکز خواهد بود که می‌تواند آنتی‌بادی‌های جدیدی را برای درمان سرطان ایجاد کند یا آنتی‌بادی‌های موجود را بهبود بخشد. بر اساس گزارش Financial Times در تاریخ ۳ دسامبر، آسترازنکا حدود ۲۴۷ میلیون دلار در تحقیقات و توسعه، پرداخت‌های مرحله‌ای و هزینه اولیه برای Absci سرمایه‌گذاری کرد. این همکاری، بر ایجاد مدل هوش مصنوعی بدون شات متمرکز خواهد بود که هدف آن ایجاد درمان‌های آنتی‌بادی جدید برای سرطان و و یا بهبود آن‌ها است . گزارش فاینشنال تایمز، نوع یا انواع سرطان‌های درگیر را مشخص نکرد.

هوش مصنوعی شرکت Absci می‌تواند میلیاردها سلول را در عرض شش هفته اسکرین کند

وب‌سایت Absci ادعا می‌کند که هوش مصنوعی این شرکت می تواند«میلیاردها سلول» را در عرض شش هفته اسکرین کند و از این بین، آنتی‌بادی‌هایی را شناسایی کند که در آزمایشگاه آزمایش شده‌اند و مشخص شده که پتانسیل درمانی دارند.

 در حال حاضر، این شرکت در ۱۷ پروژه فعال مشارکت دارد. به گفته Puja Sapra، معاون ارشد آسترازنکا: «هوش مصنوعی به ما امکان می‌دهد نه تنها موفقیت و سرعت فرآیند کشف بیولوژیک خود را افزایش دهیم، بلکه تنوع ترکیبات بیولوژیکی که برای درمان بیماری‌ها کشف می شوند را نیز بهبود بخشیم.»

به گزارش رویترز، مدیرعامل شرکت Absci، شان مک کلین، مدیرعامل شرکتAbsci،  مشارکت این شرکت با آسترازنکا را رسماً تأیید کرد. مک کلین در این بیانیه گفت که آسترازنکا به Absci کمک خواهد کرد تا از هوش مصنوعی خود برای توسعه درمان‌های جدید استفاده کند.

هوش مصنوعی در صنعت مراقبت های بهداشتی در حال پیشرفت است، زیرا می تواند به طور قابل توجهی هم تحقیقات نوآورانه و هم دقت تجزیه و تحلیل داده را سریع تر کند. در ماه نوامبر، اداره بیمارستان هنگ کنگ از آغاز یک آزمایش هوش مصنوعی برای مقابله با میکروارگانیسم های مقاوم به چند دارو یا سوپر باگ خبر داد. هوش مصنوعی داده های بالینی را تجزیه و تحلیل می کند تا ضرورت تجویز آنتی بیوتیک هایی را تعیین کند که مصرف بیش از حد آنها باعث افزایش سوپر باگ های مقاوم در این جزیره شده است.

با کرپیتو پارسه میتوانید همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال صنعت کریپتو قرار بگیرید.

آسترازنکا، امید جدیدی برای درمان سرطان با هوش مصنوعی

5/5
مطالب مرتبط

There are no comments yet